Na základě dobré zkušenosti s videohovory klientů s rodinami nás napadlo vyzkoušet také kontakt se zvířaty online. Paní Olga Němcová se svojí kolegyní Radkou Pátkovou mají mobilní zvěřinec a navštěvují běžně naše zařízení každých čtrnáct dní se zvířecími svěřenci - hlavně se psy a kočkami. Zejména někteří klienti, převážně ti s omezenou možností pohybu, canisterapii velmi vítají jako radostné zpestření. Kontakt online bohužel nenabízí haptickou složku, kdy si klienti mohou vychutnávat dotyk se zvířecí srstí. Ale vidět známá zvířata na dálku, poslouchat vyprávění o tom, jak se zvířata mají, jaké jsou nové přírůstky, slyšet jejich štěkot či kňučení a moci si o tom povídat -  i to má pro milovníky zvířectva kýžený efekt v podobě probuzení zájmu, zlepšení nálady, vyvolání úsměvu na rtech. Současný nucený stav nás přiměl k vyzkoušení nových možností, které bychom jinak asi nevyzkoušeli a které našim klientům přináší další pozitivní podněty. Potvrzuje se tak pravidlo, že i na negativní situaci se dá někdy nalézt něco pozitivního.